Explicatii si exemple pentru wpoly si epoly.

In jos

Explicatii si exemple pentru wpoly si epoly.

Mesaj Scris de Verdeeeee la data de Sam Mar 02, 2013 11:47 pm

Autor: fr33pr0d

Cel mai mare 'dusman' al fps-ului este numarul de wpoly. Tot repet asta dar nu stiu cati ma baga in seama :).
La compilare, harta este impartita automata in leaf-uri. Un leaf poate sa fie dreptunghi, patrat sau triunghi.


Ca sa vezi despre ce vorbesc, porneste CS cu optiunea -dev, in meniul principal cobori consola si scrii map nume_harta.
Nu dai New Game pentru ca nu va merge!!!
Iti va incarca harta si o sa poti sa te plimbi pe ea (dar nu vei putea cumpara nimic, nu vei avea nicio arma, este doar modul -developer).
Dupa ce a incarcat harta, coboara iar consola si scrie pe rand gl_wireframe 2 si r_speeds 1.[/ulist]

Dupa ce harta a fost impartita in aceste leaf-uri, cand cineva se afla pe harta, engine-ul 'deseneaza' pe rand leaf-urile care sunt in raza vizuala a jucatorului.

gl_wireframe 2 iti arata exact cand si ce deseneaza engine-ul pe masura ce te plimbi pe harta (iti arata acele dreptunghiuri).

r_speeds 1 iti arata wpoly si epoly 'desenate' de engine in momentul ala si in pozitia aia.

wpoly = numarul de poligoane in world (acele dreptunghiuri, patrate, triunghiuri de care vorbeam mai sus)
epoly = numarul de poligoane din entitati (cum sunt modelele - copaci, arme, jucatori).


Atentie!!

Entitatile care sunt formate din brush-uri (block-uri) si pe urma legate de entitati (gen usi, geamuri, apa, etc - orice este 'Tie to entity' ) vor fi numarate in wpoly, nu in epoly!

Acest wpoly trebuie sa fie cat mai mic (eu incerc sa-l tin mereu sub 800).

Un alt 'dusman' al fps-ului este epoly. Din cauza ca nu baga in seama acest epoly, multi mapperi isi distrug singuri hartile adaugand multe modele. epoly nu trebuie sa depaseasca niciodata 2000.

IMPORTANT!

La acest epoly se aduna si modelele jucatorilor!

Deci daca harta este de 32 de jucatori, cand e plina o sa aiba 24000 epoly. Sunt sigur ca toti ati simtit fps mic pe fy_snow cand e full. Asta e din cauza acestor epoly (jucatori+armele de pe jos+armura+HE) si in 20 de jucatori, pe snow, epoly sare de 22000.

Si daca sunt mai multe, ce are? De ce scade fps-ul?!?!
Hai sa luam logic, de la inceput tot procesul:

fps = frames per second = numarul de imagini 'desenate' de engine intr-o secunda
wpoly mare = mai multe poligoane de desenat = timp mai mult pentru fiecare imagine
timp mai mult pentru fiecare imagine = intr-o secunda sunt 'desenate' mai putine imagini

Uite cateva exemple (e o harta la care lucrez acum). In stanga-sus se vede r_speeds (wpoly si epoly):
De afara, intr-un colt al hartii (unde se vede cat mai mult din harta):


Dar pe masura ce intru in cladiri:


Asta e o descriere rapida, pot sa scriu pana maine dimineata despre cum lucreaza engine-ul de 1.6 dar o sa iasa un post kilometric si nu o sa-l citeasca nimeni. Si asa nu cred ca-l citesc prea multi...
avatar
Verdeeeee
Nou Venit

Mesaje : 42
Bani în mână Bani în mână : 6291
Mulţumiri primite : 0
Data de inscriere : 02/03/2013
Varsta : 24
Localitate : Braila
Ocupaţia : Student

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Explicatii si exemple pentru wpoly si epoly.

Mesaj Scris de XZ Reclama la data de Lun Mar 04, 2013 1:00 pm


Reclama ta la doar 3 euro...!
avatar
XZ Reclama
Google Bot

Mesaje : 76
Bani în mână Bani în mână : 6244
Mulţumiri primite : 0
Data de inscriere : 01/03/2013

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Explicatii si exemple pentru wpoly si epoly.

Mesaj Scris de eXpLoZ la data de Lun Mar 04, 2013 4:22 pm

Bravo Steluta
avatar
eXpLoZ
.......::::::Grad 3::::::.......
.......::::::Grad 3::::::.......

Mesaje : 40
Bani în mână Bani în mână : 6202
Mulţumiri primite : 0
Data de inscriere : 03/03/2013
Varsta : 23
Localitate : Arad
Ocupaţia : Forumul xerom-zone Si femei

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Explicatii si exemple pentru wpoly si epoly.

Mesaj Scris de pepsyl3mon la data de Lun Mar 04, 2013 4:57 pm

...:-? Nu inteleg nimic :]]

_________________
Eu si iarna sunt pe val
Alaturi de xerom-Zone ... yea!! Yeaaa!!!
avatar
pepsyl3mon
.......::::::Grad 3::::::.......
.......::::::Grad 3::::::.......

Mesaje : 198
Bani în mână Bani în mână : 6425
Mulţumiri primite : 1
Data de inscriere : 03/03/2013
Localitate : Prima casa pe dreapta
Ocupaţia : Metin/Liceu/Samp

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Re: Explicatii si exemple pentru wpoly si epoly.

Mesaj Scris de Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum